Vyhledávání

rozšířené vyhledávání ...

 

czechpointPolicko.czMuzeum papírových modelůhttp://www.sportvpolici.cz/Místní akční skupina Stolové hory

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

Exporty do RSS

RSS 0.91 RSS 1.0 RSS 2.0 Atom 1.0

Mobilní verze

mobilní verze www

Navigace

Odeslat stránku e-mailem

Obsah

Etický kodex

Etický kodex zaměstnanců pečovatelské služby (dále jen PS) v Polici nad Metují

 

I. Základní ustanovení

  • účelem etického kodexu je stanovit pravidla všech zaměstnanců PS a informovat veřejnost o chování, teré je oprávněna očekávat.
  • posláním PS je umožnit občanům setrvat co možná nejdéle vjejich přirozeném prostředí, usnadnit jim život ve stáří a žít běžným způsobem života
  • zaměstnanci dbají na dodržování lidských práv tak, jak jsou vyjádřeny vChartě lidských práv Spojených národů, řídí se zákony České republiky a závaznými předpisy, platnými pro výkon jejich povolání.




II. Etické zásady ve vztahu ke klientů

  • pomáháme lidem, kteří o naší pomoc požádají, bez ohledu na národnost, rasu, víru, věk, pohlaví, politické přesvědčení a společenské postavení
  • chováme se zdvořile a přistupujeme ke každému člověku jako kjedinečné lidské bytosti spochopením, úctou, empatií, trpělivostí a reagujeme na jeho potřeby
  • respektujeme důstojnost každého člověka, jeho soukromí, důvěrnost jeho sdělení a neposkytujeme žádnou informaci bez jeho souhlasu, pokud by tímto nedošlo kohrožení jeho života
  • každý člověk je pro nás rovnocenným partnerem
  • zaměstnanci PS nevyžadují ani nepřijímají dary a žádná zvýhodnění




III. Etické zásady ve vztahu ke svému zaměstnavateli a ke svým spolupracovníkům

  • zaměstnanci plní odpovědně své povinnosti vyplývající ze závazků korganizaci, za svou práci nesou plnou odpovědnost a snaží se to, aby úroveň služeb byla, co možná nejvyšší
  • pokud si pracovník není jist, zda jde o činnost slučitelnou svýkonem práce vorganizaci, projedná záležitost se svým nadřízeným
  • zaměstnanci respektují a využívají pokynů svých nadřízených a ostatních odborných pracovníků a využívají znalosti a zkušenosti svých kolegů
  • základem vztahů mezi pracovníky je vzájemné čestné, slušné a společensky korektní chování.
  • kritické připomínky vůči ostatním zaměstnancům PS jsou řešeny pouze na pracovišti a nikdy ne před klientem či žadatelem o službu
  • všichni zaměstnanci dbají na udržení a zvyšování prestiže svého povolání a svého zaměstnavatele, i vmimopracovní době vystupují tak, aby nesnižovali důvěru vočích veřejnosti
  • zaměstnanci jsou povinni se vzdělávat a udržovat svou kvalifikaci a způsobilost pro výkon své profese


Etický kodex je součástí platných norem a pro zaměstnance PS je závazný.